اثرات و عوارض استفاده از لوازم آرایشی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 6 / 12 / 1392
بازدید : 414
نویسنده : sharef zadeh

 

  
اندیشه ها:


افلاتوکسین ها مواد تولید شده ای توسط قارچها هستند که برای حیوانات و انسان سمی هستند. افلاتوکسینB۱ شایع ترین نوع موجود و یکی از قویترین کار سینوژنها (مواد سرطان زا برای انسان) محسوب می شود. مصرف افلاتوکسین توسط انسان می تواند منجر به صدمات کبدی حاد شود. آزمایشات صورت گرفته بر روی مواد آرایشی غیرمجاز نشاندهنده این است که میزان این ماده سمی دراین مواد بسیار بالاتر از حد مجاز است و این ماده به راحتی از روی پوست جذب بدن می شود.خانمها فقط باید از لوازم آرایشی و بهداشتی که دارای برچسب فارسی و توضیحات مربوط به تاریخ تولید و انقضاء هستند، استفاده کنند..  ریزش مو در اثر رنگ موهای غیرمجاز تقریباً تبدیل به پدیده ای رایج شده است در برخی موارد گزارش شده که فرد استفاده کننده از مواد رنگ موی غیرمجاز به سبب مصرف این مواد پیاز موی سرش سوخته و باعث طاسی غیرقابل بازگشت شده است یا بر اثر مصرف لوازم آرایشی غیرمجاز تاول هایی بر روی پوست به وجود آمده است. خانم هایی که از لوازم آرایش زیاد استفاده می کنند اعتماد به نفس خودشان را به مرور زمان از دست می دهند و احساس می کنند که استفاده از این لوازم به آنها شخصیت می دهد و به وسیله این لوازم است که می توانند خودشان را در جامعه مطرح کنند.  متأسفانه موج استفاده از لوازم آرایشی در میان دختران جوان فزونی گرفته است و آنها را در معرض انواع و اقسام بیماری های جسمی و روانی قرار داده است. آنها می اندیشند استفاده از لوازم آرایش می تواند ناکامی های آنها را در زندگی رفع کند و این نه تنها از لحاظ روانی کاری نمی کند بلکه اثرات نامطلوبی را برای آنها به وجود می آورد. 

 استفاده از لوازم آرایشی غیر استاندارد، با تحریک بیش از حد غدد چربی روی پوست همراه است؛ به طوری که حتی در اشخاصی که زمینه ژنتیکی ابتلا به آکنه را ندارند، مصرف این فرآورده‌ها باعث بروز مشکل آکنه می‌شود.وی خارش، پوسته‌ریزی و التهاب پوست را از دیگر عوارض مصرف فرآورده‌های غیر استاندارد آرایشی دانست و توضیح داد: خصوصا در افرادی که پوست حساسی دارند، این عوارض با شدت بیشتری نمایان شده و تا مدت زمان نسبتا طولانی نیز باقی می‌ماند.این متخصص پوست برخی از لکه‌های پوستی ناشی از مصرف لوازم آرایشی را دائمی خواند و گفت: دیده شده که پودرهای آرایشی غیر استاندارد، به مرور زمان لک‌های تیره‌ای روی پوست صورت ایجاد می‌کنند که تنها با روشهایی از قبیل لیزر رفع می‌شوند.بازو  در این صورت چنانچه با گذشت ۱۸ تا ۲۴ ساعت هیچگونه التهاب، خارش و قرمزی در محل دیده نشود می‌توان از آن محصول استفاده کرد.

برخی از لوازم آرایشی حاوی ترکیباتی هستند که اثرات تجمعی اشعه آفتاب را تشدید می‌کند؛ به عنوان مثال بسیاری از مواد آرایشی حاوی ترکیباتی به نام تالک هستند که ضمن تشدید اثرات نور آفتاب نوعی پوشش ایجاد کرده که مانع تنفس طبیعی پوست شده لذا تماس با هوای آزاد کم و خروج غدد چربی و عرق از طریق منافذ را غیر ممکن می‌کند.وی با بیان این که لوازم آرایشی استاندارد هم عوارضی را به دنبال دارند، افزود: بالطبع استفاده از لوازم آرایشی غیر استاندارد عوارض و عواقب بدتری را به دنبال دارد. دکتر کمیلی در خصوص استفاده از کرم ضد آفتاب گفت: از آنجا که نور خورشید عوارض متعددی را برای پوست به دنبال دارد، بنابراین برای کاهش اثرات تجمعی آن استفاده از کرم های ضد آفتاب توصیه می‌شود و این کرم ها باید استاندارد و متناسب با نوع پوست باشد.

اگر رنگ، شکل و فرم کرم‌هاى پوستى تغییر نکند حتى پس از مدتى بعد از تاریخ مصرف هم مى‌توان از آنها استفاده کرد. دکتر نجفیان با تاکید بر رعایت نظافت پوست و مو خاطرنشان کرد: استفاده از هیچ کدام از انواع ماسکهاى پوستى اشکال ندارد اما استفاده از انواع ماسکهاى طبیعى بستگى به سن افراد دارد. ممکن است پوست افراد مسن و کودکان طاقت بعضى از انواع ماسکها را نداشته باشد.

 مواد به کار رفته در لوازم پلاستیکی، آرایشى و صابونها که مورد استفاده زنان باردار قرار مى‌گیرد، خسارات جبران ناپذیرى بر روى رشد قوه مردانگى جنین پسر آنها دارد.بنا بر این گزارش، دانشمندان در گذشته این آزمایش را تحت عنوان «آزمایشات وابسته به ژنتیک» بر روى حیوانات انجام داده و یکسرى تغییرات هورمونى در جنین مذکر از جمله کاهش کیفیت، قدرت اسپرم‌زایى و گرایش به تولید هورمونهاى زنانه در آنها مشاهده شد. بر اساس این گزارش، این تحقیقات بر روى ۱۳۴ پسر ۲ ساله تا ۳۰ ماهه صورت گرفت و تاثیرات مشابه بروى ژنتیک و باروى آنها مشاهده شد. این تحقیقات را پروفسور«شاناسوان» در دانشگاه «روچستر» نیویورک انجام شد مشخص کرد استفاده از این وسایل و لوازم از نظر ژنتیکى و هورمونى روى قدرت بارورى تاثیر گذاشته و دستگاه تناسلى آنها از رشد کافى برخوردار نمى‌شود.گفتنى است، این مسأله، مسؤولان از جمله جامعه پزشکى را نگران کرده و درصدد یافتن چاره و حل این معضل هستندحساسیت به لوازم آرایش و عطرها نسبتا شایع است و اگر این مواد غیر استاندارد باشد احتمال بروز حساسیت بیشتر است.
این حساسیت، مخصوص زنان نیست و در مردان نیز ممکن است به دنبال مصرف خوشبو کننده، مواد افزودنی به مو، رنگ مو، محلول‏های پس از تراشیدن صورت (after – shave) و عطرها بروز کند. کرم و محلول‏های نرم کننده و مرطوب کننده نیز می‏تواند موجب حساسیت شود. برخی زنان ناگهان یک روزه متوجه قرمزی و تورم پلک و قرمزی چشم خود می‏شوند که ممکن است با خارش و ریزش اشک نیز همراه باشد و پزشک بعد از بررسی کافی متوجه می‏شود که علت این ضایعه حساسیت به یک ماده آرایشی مثل ریمل است که در اطراف چشم به کار رفته است.
کارخانه‏های مختلف سازنده مواد آرایشی ترکیبات مختلفی را در ساخت این مواد به کار می‏برند بنابراین ممکن است شما تا به حال مثلا به ریمل حساسیت نداشته باشید ولی اکنون پس از مصرف یک مدل از آن دچار علائم حساسیتی شوید که به علت تفاوت در ترکیب آن است.
از سوی دیگر حساسیت ممکن است ناگهانی در یک سن خاص پدیدار شود. بنابراین در صورت بروز حساسیت به یک ماده از مصرف آن خودداری کنید.
حساسیت به عطرها می‏تواند موجب بروز سرخی و جوش‏های ریزی در مسیر پاشیدن عطر به پوست شود و حتی با سوزش، خارش، پوسته‏ریزی و زخم همراه باشد. مصرف برخی پودرها موجب قرمزی و خارش می‏شود که به علت حساسیت است و باید مصرف پودر را قطع کرده و به جای آن از پودری که بدون عطر باشد و رنگ‏های آن حساسیت‏زا نباشد استفاده کرد...
حساسیت به رنگ‏ها
رنگ مو و رنگ‏های مصنوعی لباس‏ها از عوامل حساسیت زا به حساب می‏آیند. رنگ مو در صورتی که فرد به آن حساس باشد موجب ضایعات منتشر در پوست سر و صورت می‏شود. رنگ لباس نیز در صورت حساسیت موجب سرخی، خارش، جوش و ضایعات دیگر پوست بدن می‏شود

عطر و ادکلن باعث حساس شدن پوست به نور آفتاب مى شود، توصیه می شود عطر و ادکلن فقط به لباس و موهاى صورت زده شود و مستقیما براى پوست مصرف نشود. دکتر داوودى با تاکید بر اینکه رنگ مو باعث شیوع بالاى حساسیت و آلرژىمى شود، اظهار داشت : بهتر است هر بار قبل از استفاده از رنگ مو حتى در مورد رنگ مویى که قبلا استفاده شده ، آزمایش تست حساسیت روى بازو انجام شود. وى افزود : چنانچه بعد از۴۸ ساعت مشکل خاصى ایجاد نشد، مىتوان از رنگ مو استفاده کرد. به علت آسیب ناشى از رنگ مو به ساقه مو توصیه مىشود فاصله رنگ کردن موها حداقل شش ماه یکبار باشد.  در زمینه استفاده از لاک ناخن: لاک ناخن به دلیل انتقال ماده حساسیت زاى به سایر قسمتهاى پوست و آسیبى که به ناخن وارد مى کند، توصیه مىشود از رنگ ناخن به مدت طولانى استفاده نگردد. وى تاکید کرد : افراد محصولات آرایشى استاندارد و مارک هاى معتبر را فقط از مراکز ممطمئن خریدارى کنند تا آز زیان و ضرر مواد تقلبى محصولات آرایشى بهداشتى جلوگیرى شود.

 




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شعبه 2 روانشناسی و... و آدرس sina95.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 312
بازدید دیروز : 225
بازدید هفته : 1010
بازدید ماه : 2633
بازدید کل : 1079294
تعداد مطالب : 2955
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com